Hong professzor nem mást tervez, mint hogy gyökeresen átalakítja az amerikai átlagpolgárok kukoricafogyasztási szokásait. A dolog először csupán elméleti síkon jelent meg, a kérdés az volt, mitől pattan a kukorica, és miért lesz akkora. A válaszok természetesen ebben az esetben adva voltak, csak egy további kérdés maradt, hogyan lehet nagyobb, lehetőség szerint minél nagyobb.
|
A méret a lényeg?
|
A kukoricamagban, a melegítés során megnövekszik a nyomás, mivel a benne tárolt víz lassan elforr, és a termelődő gáz szétveti a külső kemény burkot. A nyomás hatására a kukorica egyszerűen "kifordul magából", és így válik ehetővé. A lényeg pedig a nyomás, minél nagyobb a belső nyomás, és minél kisebb a külső, annál nagyobb lesz a késztermék mérete. A tökéletes pattogatott kukoricához vezető út azonban törött üveggel van kikövezve. Az elméletet ugyanis a gyakorlat követte, a professzor elkezdett kukoricát pattogtatni egy nyomásszabályzós edényben.
Az eredmények azt mutatták, hogy ha a külső nyomást a huszadára csökkentik, akkor a kukorica mintegy tízszerese lesz a szokásos méretnek. A kísérletek viszonylag rendben folytak, csupán néhány edény esett áldozatául a tudománynak. A professzor itt sem akar megállni, hiszen a legizgalmasabb kísérlet még hátravan, a vákuum. A nagy kérdés az, hogy miféle kukorica lesz az, amit légmentes térben pattogatnak.
|
A profik gépe
|
Az eddigi eredmények elég bíztatóak, Hong professzor szerint egy chicagói cég máris hevesen érdeklődik a technológia iránt, a kutató azonban egyelőre nem szeretné megnevezni a céget. Mindenesetre nem titkolja, hogy szerinte a felfedezés, illetve a technológia nagy változásokat hozhat az amerikai kukoricafogyasztási szokásokban. Mint elmondta, már sokat gondolkodott a kísérleten, mielőtt belevágott volna, számos "szakértővel" eszmét cserélt, akik az évek során mind újabb és újabb módszereket dolgoztak ki a minél jobb hatás elérése érdekében. A módszerek a különböző alakú edényektől a mikróhívők és a szabadtűzpártiakon át vezet a megfelelő olajat használókig, de a nyomáson eddig még nem gondolkodtak.
"Az amerikaiaknak joguk van ahhoz, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki abból, amit megvásároltak" - hangzik Hong érvelése, de nem mindenki ért egyet vele. A Pop Corn cég marketingfőnöket Tom Elsen más véleményen van. Nem csak a méret számít, - nyilatkozta a Wirednek - egy steak is lehet nagy és étvágygerjesztő, de lehet hogy belül rágós és véres. A nagyobb kukorica nem feltétlenül finomabb.
Megint 150 vadonatúj, izgalmas téma ismét meglepő válaszokkal
MEGVESZEM
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!