(Fel)ismerni a toronyházat
Mostanáig meg sem fordult a szakértők fejében, hogy civil repülőgépeket fegyverré változtathat valaki. A modern Airbusokba már beszerelnek egy olyan készüléket, amely a kezelési hibákat, például a repülőgép túl meredek emelkedését megakadályozza. Az ilyen rendszerek a jövőben képesek lehetnek kitérni egy nagy vagy egy toronyház előtt. A pilóta ilyenkor nem tudna beavatkozni a folyamatokba. De ez azt is feltételezi, hogy a felhőkarcolókat vagy a fedélzeti számítógép tárolja, vagy repülés közben a rendszer megbízhatóan felismeri.
Viszonylag gyors megoldást jelenthet az utastér felől a pilótafülke teljes leválasztása. A pilóták számára külön bejáratot és vécét kellene létesíteni, de ez megoldható - mondta Stefan Levedag. Néhány veszélyeztetettnek számító légitársaság már manapság is páncélajtóval biztosítja a pilótafülkébe vezető átjárót. Más társaságoknál ezzel szemben nem jelent problémát eljutni a gép orrába, sőt repülés közben az ajtót is nyitva tartják.
Orosz bevetések pilóta nélkül
A repülőgépek teljes távirányítása műszakilag már 20 éve nem jelent problémát. Az oroszok katonai bevetéseken embereket szállító távirányított repülőgépeket is használtak - mondta a professzor. Az ilyen gépeken a terroristáknak nem volna semmi esélye az irányítás átvételére.
Ennek ellenére a civil repülést nem lehet rövid időn belül átállítani. A műszaki megoldások és előírások rengetegét nemzetközi szinten kellene összehangolni, és ez hatalmas ráfordítással járna. Stefan Levedag az amerikai katasztrófák nyomán szerda reggel különleges munkacsoportot hívott össze a DLR-ben.