A legendás moszkvai GUM áruház múlt héten újból megnyitotta kapuit a világhálón. Az átdolgozott virtuális GUM kétmillió dollárba került, és az áruház üzleteinek feléből 50 ezer árucikket kínálnak online megvételre. A többi üzlet, amelyek nem a GUM tulajdonában vannak, hanem csak bérlők, később integrálhatják a portálba a kínálatukat.
A GUM online áruház honlapja |
Figyelembe kell azonban venni, hogy az országban nincsen sok számítógép és online vásárolgatásra elkölthető pénz. Az online GUM 200 ezer dolláros hirdetési kampánya a jövő héten indul. Az RBC szerint a weboldal orosz látogatóinak négyötöde moszkvai lesz, ahol átlagon felüli az internetes ellátottság.
Online ugyan 5 százalék kedvezménnyel lehet vásárolni, de a szervezők mégsem az ebből befolyó bevételekre számítanak, a virtuális GUM-ot sokkal inkább reklámeszköznek szánják, hogy a valódi áruházba csalogassák vele a vásárlókat, talán még épp időben karácsony előtt.
A valóság és az online tartalom összekapcsolása érdekében a GUM reménybeli látogatói különleges perspektívában is körülnézhetnek az áruházban. Egy görkorcsolyás lány sisakjára ugyanis webkamerát erősítettek, és az internetfelhasználók óránként 10 dollárért kibérelhetik, hogy nézzen körül az áruházban, vagy menjen el egy adott üzletbe. Ehhez csak fel kell hívni egy mobiltelefont.
Természetesen van az áruházban fix webkamera is, amely ez időtájt egy karácsonyfát mutat. Ezenkívül az online áruházjárók havonta megválaszthatnak egy Miss GUM-ot is.