Belvárosi útdíjat javasolnak a szocialisták

2007.08.08. 11:39
Az elviselhetetlen autóforgalom miatt Ideiglenesen útdíjat vezetne be a Belvárosban Hegyi Gyula szocialista EP-képviselő. Reggel 7 után rakodási tilalom is lenne.

Útdíj bevezetését javasolja a belvárosba behajtó autókra Hegyi Gyula szocialista európai parlamenti képviselő. A politikus szerdai budapesti sajtótájékoztatóján arról is beszélt, hogy egy uniós javaslat szerint - a környezetbarátabb és biztonságosabb közlekedés érdekében - gyárilag beépített módon, 162 kilométer/órában maximalizálnák Európában az autók végsebességét.

Hegyi Gyula elmondta, Budapesten korlátozni kellene az elviselhetetlenné vált autóforgalmat, és ennek egyik módja lehetne, ha útdíjat vezetnének be a belvárosba behajtó autókra. Ilyen rendszer működik Londonban, Milánóban és Stockholmban.

Az MSZP európai parlamenti képviselője kitért arra, hogy erről a főváros hozhat rendeletet. Megjegyezte ugyanakkor, hogy az út- vagy behajtási díjat először csak három-hat hónapra kellene bevezetni, majd tapasztalatairól, fogadtatásáról meg kellene kérdezni a lakosság véleményét.

A budapestieknek mindössze 17 százaléka ül autóba minden nap, az ő érdekeiket is szolgálná ez a rendelkezés, mert könnyebben lehetne közlekedni a belvárosban, mondta Hegyi Gyula. Szerinte a belvárosban reggel 7 óra után rakodási tilalmat kellene elrendelni, és korlátozott rakodási zónák bevezetésével szintén javítani lehetne a főváros közlekedésén.

Az MDF is módosítana

Ismét a KRESZ módosítására tesz javaslatot az MDF, amely szerint a kezdő autósoknak egy évig a tanulóvezetőket jelző T betűt kellene gépkocsijukra ragasztaniuk. Herényi Károly, a Magyar Demokrata Fórum frakcióvezetője és Pettkó András, a párt országgyűlési képviselője ezt szerdán jelentette be egy budapesti autókereskedésben tartott sajtótájékoztatón.

Az MDF megfontolandónak tartja azt a nyugat-európai gyakorlatot is, hogy a friss jogosítvánnyal rendelkezők mellett meghatározott ideig egy tapasztalt autós üljön vezetés közben. A párt ősszel nyújtja be javaslatát a kormányhoz, egy időben a jobbkéz-szabály megváltoztatására vonatkozó tervvel. Az MDF néhány hónappal ezelőtt jelentette be, hogy megszüntetné az úgynevezett jobbkéz-szabályt, ehelyett minden kereszteződést táblákkal látna el. Ehhez is KRESZ-módosításra lenne szükség.