Végre megtudhatjuk, hogy mikor jön a következő metró

2006.03.02. 11:51
Lecseréli a BKV a sokat kritizált utastájékoztató órákat a metróvonalak állomásain: az orrunk előtt elment szerelvény távolodása helyett, a következő szerelvény közeledését mutatják majd a lélektanilag barátságosabb új kijelzők.

A Budapesti Közlekedési Vállalalat (BKV) körülbelül egy héttel ezelőtt a legnagyobb titokban nekikezdett leszerelni a metróállomások óráit, amik eddig azt jelezték, hogy hány perccel ezelőtt ment el a legutóbbi szerelvény. Az állomások többségén jelenleg csak a peron végi berendezések mutatják a pontos időt, és számolják a múló másodperceket, a peronok középen már nincsenek a megszokott helyükön az órák, van ahol egyszerűen leszerelték az egészet, van ahol megmaradt a doboz és egy kiragasztott lap tájékoztat arról, hogy a "kijelző rendszer szerelés alatt".


Már leszerelték a régit

A metróban működő rendszert sokan és sokat kifogásolták már, a kritikusok joggal kérték számon a közlekedési vállalaton az utasbarát tájékoztatást, hiszen sokkal értelmesebb dolog lenne azt mutatni, hogy hány perc múlva jön a következő metró, mint azt, hogy mikor ment el az előző.

Merjünk nagyot álmodni

Mint azt az Index megtudta, rövidesen beteljesül a metrózók régóta dédelgetett álma, a régi rendszer helyébe vadonatúj órák kerülnek, amik ezután visszaszámlálással jelzik, hogy milyen messze van még az alagútban az olyannyira várt szerelvény. Bár erről hivatalos közleményt még nem adott ki a cég, hamarosan ünnepi bejelentésre számíthat az utazóközönség.


Jelenleg a múló időt jelzi

A BKV-tól pontos információkat nem sikerült szerezni, így nem tudjuk, hogy mennyibe kerül a rendszer cseréje, melyik cég dolgozik az ügyön és milyen műszaki megoldások működnek majd a külföldön már bevált módszer mögött. A cég sajtóosztályán annyit árultak el, hogy a tervek szerint március végére, április elejére lesznek kész a cserével.

A piros vonal felújításával kapcsolatban már korábban is szó volt arról, hogy az új köntösbe öltöztetett állomásokon visszaszámlálós szerkezetek lesznek, de a többi vonalon és a többi állomáson 2007 végére volt ütemezve a csere. Arról, hogy miért hozták előre 2006 tavaszára a rendszerátalakítást, egyelőre nincsenek információink.