Ötcsillagos modell az Év autója 2003-ban

2003.07.25. 12:30
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
Kifejező formavilág, élvezetes menettulajdonságok. Többek között e sajátosságai segítették hozzá a Renault Mégane II-t a 2003-as Év Autója cím elnyeréséhez. Nem is szólva a biztonságról: Az 5 ajtós Berline eredményeivel ugyanis az első és egyetlen 5 csillagos modell a kategóriájában.
A Mégane II Berline igazán győztes alkat: az Év autójának megtisztelő címe mellett az alsó közép kategória legbiztonságosabb modellje elnevezésre is jogosult. Az első és egyetlen autó ebben a kategóriában, amely az EuroNCAP szervezet független töréstesztjén megkapta a maximális, 5 csillagos minősítést.

Lendületes egyéniség

A modell lendülete valóban töretlen: elődje négy csillagos eredményét túlszárnyalva nyújtotta a legjobbat a biztonság terén. Karakterét saját erényei mellett több, a felsőbb kategóriákra jellemző tényező formálta ilyen egyedivé. Egyes megoldásai: mint a távirányítós Renault Kártya, az elektromos, sebességfüggő szervokormány, vagy a vészfékrásegítővel ellátott ABS ezekre a kategóriákra jellemző intelligenciával látják el.

Utasvédelem felsőfokon

Mi történik azonban vészhelyzetben? Az év modellje igazolja a várakozásokat és kitűnően vizsgázik. Karosszériája elég stabil ahhoz, hogy hatásosan megvédje a benne ülőket. Oldalütközéskor működésbe lép az oldal- és függönylégzsákot tartalmazó védelmi rendszer, mely az elöl és hátul tartózkodók megsérülésének lehetőségét csökkenti minimálisra. Mindezt a törésteszt is igazolja: oldal- és oszlopütközés során a Mégane II nem vesztett pontot.

Biztonsági rendszer

A 2002 októberében piacra került legújabb Mégane a biztonságot szolgáló eszközök szinte teljes tárházával rendelkezik, melyek összehangoltan, a kialakult helyzettől függően lépnek működésbe. Frontális ütközésnél például - súlyos baleset esetén - 2 fokozatban felfújódó frontlégzsákok fokozzák a védelmet (a fejlégzsákok és oldallégzsákok mellett). Az autó érzékeli a vezető súlyát, és ha ez kicsi, kevésbé erőteljesen fújja fel a légzsákot. A biztonsági öv mellkasi- és csípő-ágának külön előfeszítője van, a becsatolásra jelzés figyelmezteti a vezetőt. Komoly tervezési intézkedések védik a vezető térdét és lábát is. Az öv kettős előfeszítője és erőhatárolója jelentősen csökkenti a térd előremozdulását.

Mindenkire figyelve

A törésteszten oldal- és frontális ütközéskor kiválónak bizonyult a gyermek fejvédelme. A legkisebbek biztonsága érdekében az előrenéző Britax Romer Duo, és a hátrafelé néző Kiddy Easyfix gyerküléseket kínálja a Renault, amelyek ISOFIX csatokkal rögzíthetők.

Nemzetközi kitekintés
Safety For All: közlekedésbiztonsági jótanácsok gyermekeknek, szülőknek, tanároknak a Renault-tól
Az EuroNCAP hivatalos weboldala

Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.