A legnagyobb biztonság, amit megkaphat

2003.07.10. 11:08
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.
A felsőfok ezúttal nem a reklámok "leg"-je. Az EuroNCAP törésteszteken maximálisan elérhető pontszám 95%-os teljesítésével a legújabb generációs Renault Espace IV nemcsak az egyterű kategória legbiztonságosabb autójává lépett elő, hanem az összes kategória csúcstartójává is.

A maximális 37-ből elért 35,11 pontos eredményével az Espace IV az első és máig az egyetlen személyautó, amely az EuroNCAP töréstesztjein átlépte a 35 pontos "álomhatárt". A független konzorcium vizsgálati eredményeit elsősorban a különleges erősségű acélstruktúrának és a harmadik generációs Renault Biztonsági Rendszernek (SRP*) köszönheti a modell, melyből a 2.2 dCi Expression változatot tették próbára.

Megelőzés és védelem mesterfokon

A tökéletes megoldások alkalmazása, a megelőzéstől a védelemig - ez a Renault "biztonsági" filozófiájának legfontosabb gondolata, mely tökéletesen ölt testet az Espace IV megoldásaiban.

A védelem a beülés pillanatában megkezdődik, és az út minden percében tart. Példaként említhetjük az elől ülőket a biztonsági öv becsatolására figyelmeztető berendezést éppúgy, mint a vezető magabiztosságát fokozó ABS-t, a vészfékrásegítő rendszert, valamint a menetstabilizátort, melyek mind a modell alapfelszereltségéhez tartoznak.

A gyors reagálás fél siker, ám ha már bekövetkezett a baj, a cél a sérülések minimalizálása! A veszélyes helyzetekben védelmet nyújtó megoldások egyértelműen igazolják az Espace IV "leg"-jének jogosságát.

Védelemben a volán mögött

Az Espace IV elsősorban különleges erősségű acélstruktúrájának valamint a harmadik generációs SRP biztonsági rendszerének köszönheti biztonságosságát. A rendszert erősíti a biztonsági öv utasok alá csúszását megakadályozó kétszeres övfeszítő rendszer, a számos, "intelligens" légzsák, a tökéletesített könyökvédelem, valamint az ütközés esetén önmagától kinyíló központi zár.

A frontális ütközéseknél a törésteszten elért 94%-os eredmény világosan beszél: a vezető és az autóban tartózkodó személyek sérülései minimalizálhatóak! Az első légzsákok két fázisban nyílnak ki, ezzel is növelve a nyomást. A vezető számára a stabil váz és stabil kormányoszlop nyújt biztonságos környezetet. A légzsákok nyomása az utasok méretéhez is igazodik. A lábtér párnázva van, sérülékenysége minimális.

100%-os biztonság az utasoknak

Nem túlzás azt állítani, kevés olyan biztonságos érzés van, mint utasként az Espace IV első vagy hátsó ülésein utazni! A modell ugyanis 100%-os eredményt ért el az oldalsó védelemben. Az első és hátsó utasok tökéletes biztonságáról egy modern mellkas-, medence- és függönylégzsákot tartalmazó oldalvédelmi rendszer gondoskodik. A legfontosabbak, azaz a gyerekek kitüntetett figyelmet élveznek: számukra készült az ISOFIX gyermekülés rögzítési lehetőség az első utasoldali ülésen és a hátsó üléseken.

Az Espace IV tehát - biztonsági rendszerének köszönhetően - méltán viseli a jelenleg kapható legbiztonságosabb autó címet.

Nemzetközi kitekintés
Safety For All: közlekedésbiztonsági jótanácsok gyermekeknek, szülőknek, tanároknak a Renault-tól
Az EuroNCAP hivatalos weboldala
Ezt a cikket nem az Index szerkesztősége készítette. Bővebben a PR cikkről, mint hirdetési formátumról itt olvashat.