Fekete könyv készül a Lidlről

2004.12.06. 12:42
Még karácsony előtt elkészül a Lidlről szóló, a cég alkalazottaival szembeni bánásmódját bemutató könyv. A cég hosszú idő óta először hozza nyilvánosságra forgalmi adatait.
A német szolgáltatási szektorban dolgozókat tömörítő szakszervezet még karácsony előtt könyvet készül megjelentetni a Schwarz kereskedelmi csoportról, illetve üzlethálózatáról, a Lidlről - közölte a Die Welt berlini lappal Ulrich Dalibor, a kiskereskedelemmel foglalkozó szakszervezet illetékese.

A könyvben példákon keresztül akarják bemutatni a Lidl-munkatársakkal szemben alkalmazott "emberhez nem méltó bánásmódot", és kifogásolják, hogy a Lidl nem engedélyezi üzemi tanácsok alakítását a munkahelyeken. Az alkalmazottait keményen dolgoztató Lidl alacsony árairól, kemény üzleti stratégiájáról és zárkózott kommunikációs politikájáról ismert lánc.

Mint korában hírt adtunk róla, a német Lebensmittelzeitung augusztusi számában arról számolt be, hogy Csehországban arra kényszerítették a Lidl női alkalmazottjait, hogy menstruációs időszakuk alatt hordjanak megkülönböztető, sárga színű fejpántot. A jelzést viselő eladók engedély nélkül látogathatták a mellékhelyiséget, míg a többiek a továbbra is csak a főnökeik által meghatározott időben mehettek mosdóba. A pletykák szerint ennek rendjét belső detektívek figyelték.

Mostantól kommunikálnak

A kereskedelmi csoport hallgatását most megtörte, először közölt adatokat forgalmáról és szóvivőt is kinevezett. "Az elmúlt három évben 44 százalékkal emelkedett a forgalom" - közölte Hermann Zimmermann szóvivő, elárulva, hogy 2004-ben 36 milliárd eurós forgalommal számolnak. A szám magasabb a szakma becslésénél. Az M+M Eurodata 32 milliárd euróra becsülte a Schwarz csoport forgalmát, ebből 22 milliárd jutott az élelmiszerkereskedelemre.

A szóvivő szerint a Lidl alapítója, Dieter Schwarz és menedzsere, Klaus Gehrig nyitottabb kommunikációs politika mellett döntött, mivel az eddigi gyakorlat már nem a kornak megfelelő és nem áll arányban a vállalat nagyságrendjével és jelentőségével. A cél az, hogy csökkenjen a diszkrepancia a vállalat sikeressége és megítélése között. "A Lidl feltehetően a egyik legsikeresebb háború utáni vállalkozás, de ezt alig tudja valaki" - közölte a szóvivő. A Schwarz csoport saját adatai szerint 151 ezer embert foglalkoztat 19 országban, 33 ezret Németországban.

A Lidl munkaadóinak magatartása miatt idén elnyerte a Big Brother Díijat, amit a fejpántos ügy mellett azzal érdemelt ki, hogy állítólag titkos kamerákkal figyeltette dolgozóit. A Der Spiegel hetilap szerint a cég ezekkel az embertelen módszerekkel azóta felhagyott.