Csillaghajó a Lehel téren

A Mars kolonizációjára készül a XIII. kerület

2002.02.08. 01:20
Hazánk történetének legnagyobb vállalkozása lassan célba ér, az ismert világ szeme a Lehel térre szegeződik. Emberek milliói figyelnek rezzenéstelen arccal, hogy február 8-án körkapcsolásban izgulhassák végig velünk a startot. Cél: a Mars.

Tavaly óta szóbeszéd tárgya, hogy valójában mi is épül a Lehel téri piac helyén. A hivatalos álláspont szerint egy új, modern, minden igényt kielégítő vásárcsarnok, ahol mosolygós arccal cserélhet gazdát a szegedi paprika és a tőkehal.

Pedig dehogy

Az Index birtokában lévő titkos dokumentumok tanúsága szerint az utca embere egy sokkal magasztosabb terv megvalósulását nézte végig az utóbbi hónapokban, ugyanis a XIII. kerület szívében épülő objektum nem más, mint az emberiség történetének első kolonizációs űrhajója.

Jodie Foster nem megy

Szánalmas próbálkozás

Talán emlékeznek még az olvasók Robert Zemeckis dokumentumfilmjére, melyben az amerikaiak és a japánok építették meg hajójukat, hogy a Vegát leigázva tolják végig a világ arcán az imperializmus korhadt szekerét. Technikai és morális fejlettségük azonban csúfos kudarcot eredményezett, így hazánknak nyílt lehetősége arra, hogy első legyen a világűr kolonizációjában.

A csillaghajó felépítése

A Lehel téri csillaghajó építésére azt a Rajk Lászlót kérték fel, aki a Corvin mozi épületével már bizonyította tehetségét és rátermettségét. A szerkezet hajó formája a funkcionalitás és a történelmi látásmód fúziójából alakult ki, így ismeretlenül is ismerősnek tűnhet a bágyadt szemlélő számára.

A magyar starship "orra" a Dózsa György út felé néz, itt található a parancsnoki híd és a navigációs központ.

Kicsit hátrébb látható a földi központtal való kommunikációért felelős antenna. A kép jobb szélén az ionágyúk csöveit figyelhetjük meg.

A hajó oldalán a dokkolókamrák rámpái futnak végig, ezeken keresztül töltik fel a raktárakat és itt zsilipelnek be a leendő marsi őslakosok is.

A modern technológiának köszönhetően a legújabb generációs energiapajzsok védik a járművet. A képen az egyik pajzsgenerátor látható, még szerelés közben.

Még egy kép a dokkolórámpáról. Itt kapaszkodik majd fel az a kétezer Rába Steiger, amivel a Mars mintegy 90%-át tervezik beszántani az elkövetkező két év során. A megművelt területeken végeláthatatlan répaföldek termelik majd az oxigént, hogy gyermekeink már maszk nélkül focizhassanak a bolygón.

A hajó gerincén végignyúló tető rejti az utasok űrkapszuláit, innen indulnak a Mars felszínére miután orbitális pályára álltak a bolygó körül.

A fenti rövid ismertetőből kiderül, hogy olyan jól átgondolt, érett és előremutató vállalkozás bontogatja szárnyait a Lehel téren, amely hazánk hírnevét az ismert világon kívül is öregbíteni fogja.

Biztosan nem piac

Egyes vélemények szerint a magyar csillaghajó valójában piacként funkcionál február 8-i megnyitása után. Ezeknek a nevetséges feltételezéseknek azonban ellentmondani látszik néhány tény. Az Index szakértőinek véleménye szerint már csak azért sem lehetséges, hogy vásárcsarnokká minősítsék az objektumot, mert az épület szupertitkos összetevőkből álló anyaga földi körülmények között egy éven belül lebomlik.

- Azt sem szabad elfelejteni - figyelmeztetett egy szakértő -, hogy az űrhajó fúziós reaktorának meghibásodása esetén nagy valószínűséggel eltűnne bolygónkról az élet. És akkor inkább a Mars, mint a Föld, nemigaz? - tette hozzá.

Mi lesz veled Lehel tér?

A Lehel tér kilövés utáni hasznosításáról tucatnyi teória látott napvilágot, ezek közül kettő érdemel nagyobb figyelmet. Az első változat szerint egy bolgár-magyar konzorcium meztelennősnaptár-üzemet építene, ahol négyezer dolgozónak adnának munkát. A vállalkozás szóvivője ígéretet tett arra is, hogy idővel Bulgária egész naptártermelését Magyarországra helyezik át.

A másik - jóval valószínűbb - terv a Mars-projekt továbbgondolása. A nemrégiben létrejött, főként EU-pénzekből gründolt Első Magyar Dimenziókapu Rt. a csillaghajó helyén szeretné felépíteni az első magyar dimenziókaput. Ezen keresztül bonyolítanák a bolygóközi kereskedelem jelentős részét, tehermentesítve az antwerpeni és tokiói kapukat.

Információink szerint már tárgyalásokat folytatnak a BKV-vel a Mars állomás bekötéséről a kék metró vonalára. Ebben az esetben a Lehel tér és a Dózsa György út közé bekerülő új állomás mintegy öt perccel hosszabbítaná meg a menetidőt, cserébe az utasok érvényes havibérlettel (vagy magyarigazolvánnyal) is utazhatnának a Marsra.

Hajrá

Február 8-án tehát valószínűleg startol az emberiség első kolonizációs űrhajója, hogy otthonunk, a Kék Bolygó után a Vörös Bolygó felszínét is benépesítsük. Büszkék lehetünk arra, hogy ezt az esélyt pont mi, magyarok kaptuk a Sorstól, és biztos vagyok benne, hogy telepeseink sikerrel teljesítik a feladatot. Hajrá.

További tények a Lehel téri álcsarnokról
  
Két év alatt épült fel a Lehel piac helyén a hipermodern külsejű vásárcsarnoknak álcázott űrjármű. A felújítás költsége nettó 4,730 milliárd forint volt, amelyből 3,1 milliárdot a XIII. kerület pengetett ki. Ahogyan ők mondják: "ez volt az utóbbi tíz év legnagyobb csarnokberuházása". A régi, lepukkant Lehel piac bezárását illetve lebontását emlékezetes csatazaj kísérte 2000 elején: a tudományos haladás, a technika valamint a földön kívüli civilizációk meghódítása iránt teljesen közönyös, begyepesedett kereskedők és jól bejáratott "vevőik" kézzel-lábbal tiltakoztak, mondván, az új piacon sokkal drágább lesz a bérleti díj, meg minden. A mai átadás után a kereskedők (több mint 360 darab) még nem nyitnak, mert nem volt idejük berendezkedni, árut pakolni. Ez azonban senkit sem érdekel.