Eleve ott kezdődik az egész, hogy az állomásokon mindenhol kéne lennie legalább a jegy (QR-kód) birtokában ingyenesen használható WC-knek. Akkor a vonat budija is később dugulna el, emrt jelenleg mindenki azt használja elsődlegesen, hiszen ingyen és jól ismert helyen van.
És amúgy igen, 2024-ben ez lett a normális, hogy aki levegőt szeretne venni, aki hugyozni szeretne, az deviáns ember, akinek "ki kell bírnia". Ha valaki nem ért egyet a fantasztikus 21. századi zárt ablakos, levegőtlen, WC néküli okospropagandás világgal, azt átlalában mindig megurcolja verbálisan az idióta technológia-hívő réteg.
Rohadtul nem tud érdekelni, mit beszélnek mellé, meg kire akarnak rákenni, és mit.
Ha az alvállalkozója nem alkalmas, oldja meg máshogy. Házon belül, vagy keressen másik alvállalkozót.
Egyébként a gyesev osztrák üzletágánál is súlyos problémák vannak a ventusok klotyóival. A fordulóterv optimista, csak Pordányban szippantanak, mert ha Bécsben is megcsinálják, jön a számla, és azt nem szabad, így fordulhat elő tehát, hogy huzamos ideig járnak a három országot, és két fővárost érintő vonatok, használható wc nélkül (és itt tényleg jön az, hogy négyszögkulcs, aztán lesz, ami lesz).
És nem dugulás vagy ilyesmi, elég könnyen ellenőrizhető, telítettség 80+%, víztartály 10-%.
Ja, és hát a megoldás nem az, hogy javítunk a szolgáltatáson, hanem az, hogy hazudozásra kényszerítik a vonatkísérőket, hogy neeeem, nem ugyanez a garnitúra megy három napja teli budival, hanem ez egy másik, mire az utasok már fújják, hogy de-de, ez még mindig a - mittudomén - 304-es, hisz tegnap is ez volt, meg tegnapelőtt is.
De tudod a balatoni dezasztrókon sem nagyon tud meghatni, ahogy az interregio vackokon sem. Hogy a túróba képzeli a vasút, hogy ekkora távokon (illetve nem a táv durva, csak a menetidő) egyrészt ilyen fapados kacatokat járat, másrészt meg hogy azon sem használható a wc.
A vonaton van WC. Ha nem működik, akkor az a vasút sara.
Vagy mégsem? MÁV-START hárítja a felelősségét a takarítást és a vécéürítést végző alvállalkozójára.
Mottó: "A történtek miatt kifejezzük sajnálatunkat, egyben bízunk benne, hogy a jövőben hasonló kellemetlenség nem fordul elő, és megelégedéssel veszi igénybe a vasúti szolgáltatásainkat."
Tiszaalpáron például rohadt jól oldották meg az állomási vécé problémát.
Valami miatt nagyon útban volt az amúgy bőven menthető, sőt MÁV színvonalhoz képest jó állapotú állomásépület, de ledózerolták az udvari vécékkel együtt.
Nyilván mindezt a "költségracionalizálás" jegyében, mert MÁV berkekben így takarékoskodnak.
Azóta mehet az utas elvégezni a dolgát a bokrokba, mert a drága illetékesek még annyiba se nézik az utast, hogy legalább egy toj-toj vécét kipakoljanak az állomásra, ha már jó nagy eső esetén épület és váró hiányában jól el is ázítják az utast.
Pár éve egyszer főszezonban munkanap délután a szóló G43-ason le volt zárva a WC. Utas volt bőven, álló is, de azért heringes nem volt. Egy (valúszínűsíthetően a náluk lévő sörösdobozok tartalmának hatására) meglehetősen vidám és élénk (de azért alapvetően normális, nem agresszív) társaság hölgytagjainak ez láthaóan nagyon nem tetszett, és ezt valószínűsíthetően jelezték a kalauznak is, mert Velencén bemondta a vezér, hogy pár percet állunk állomási WC használat céljából. 4 perc alatt sikerült elintézni a dolgot.
Én nem vártam volna, 20 perc múlva Fehérvár, ha valaki nem bírja addig, leszállás és pisilés után fél órán belül van másik vonat, de gondolom így volt konfliktusmentesebb.
Egyáltalán nem biztos, hogy a szippantás a probléma, az esetek nagyobb részében a nem megfelelő használat miatti meghibásodás az ok. Ami nem minden esetben javítható egyszerűen. A nem működő wc esetére pedig van elfogadott protokoll. Az utas jelzi a vonatkisérőnek az ilyen irányú igényét és az első alkalmas helyen ahol megáll a vonat, elintézheti a dolgát. Nem kell a padlóra szarni, de ehhez kell egy minimum intelligencia szint..
Ettől függetlenül ha már kiadjuk az egybudis motrokocsit távolságiba, azért lehetne egy kicsit jobban figyelni mondjuk fordulásnál arra, hogy le legyen szippantva a retyó...
A 80-s vonalon is gyakori a lezárt WC . S meg is jelent itt is a folyosó közepére újságpapiron odarakott "termék" . Sokan belelépnek. Az egri IR87-n többször is láttam már.
Tehát igy már nem tünik fel, mese-e? mert sajna valóság.!!
Azt mondom, hogy szeret hangzatos, szép meséket költeni, ezért nem feltétlen hinném el, amit ír. Az a vonaton széthordott szar (mert ugye nyilván mindenki belelép es senkinek nem tűnik fel, hogy ott van az út közepén) lehet, ott sem volt, csak a hianyzó kerékpáros kampókról írni önmagában olyan snassz.
Annak, hogy miért gondolom ezt róla, leginkább az az oka, hogy egy szervezett túrán mögöttem ült a buszon, és büszkén mesélte az útitársának, hogyan sikerült egy jegyvizsgálót fegyelmire berángatnia - a szokásos túlzásai alkalmazásával, es nem úgy tűnt, hogy a valótlanságokkal való vádaskodás következményeit illetően nem lett volna kifejezetten büszke az általa elért "eredményre".
A Déli körvasút bővítése látványosan elkezdődött, cikkek is voltak, de egy kanyi infó sem jelent meg arról, hogy ez meddig fog tartani. Vagy inkább már határidőket sem szabnak? :)
Hú de nagyon tévedésben élsz. Biztos vagyok benn, hogy minden létező szempont szerint sokkal jellemzőbben kerékpároznak emberek Ausztriában mint Magyarországon. Sokkal több ember, sokkal gyakrabban, sokkal többet...A nagy különbség, hogy a kerékpárt többnyire a regionális vonatok igénybevételével szállítják, amiből sok van, így eloszlik.
Az a lényeg, hogy azt a csúnya sínrepottyantós budit el tudtuk tüntetni, a többi nem számít. Most már nincs budi, a probléma meg van oldva. És persze ne legyen az állomásokon sem, csak az isten háta mögé eldugva, mogorva WC-s néninek 300 Ft.-ot kizárólag készpénzben odaadós formában. Mit akar ez a sok hülye utas hugyozni? Oldja meg otthon.
Na, akkor mégis csak egy és ugyanazon dologról akarunk beszélni két módon :D
Röviden:
- Kezelni kellene az igényeket, mind jármű, mind árazás oldalon.
- Mindezen infókat rendesen hirdetni is, hogy a rendszeres bringás utas és az egyszeri kerekes turista is képben legyen.
Roller: pofonegyszerű a dolog, amíg összecsukható (mint biciklinél is), addig kvázi kézipoggyász, kéretik úgy is kezelni utasként is, amint nem, onnantól kerékpárjegy kelljen rá. A probléma megoldva. Azokat meg, amik többet tudnak sebességben és teljesítményben, mint egy robogó, ugyanúgy fel sem engedném, mint a robogókat sem. (Meg KRESZ szerint is akként kezelném: sisak, jogsi stb.)
Persze, nem is veled van a probléma, hanem a szanaszéjjel ledobált eszközökkel. A legtöbb utas már attól is húzza a száját, ha felszedeted a hátizsákját a szomszédos ülésről, hogy le tudj ülni. Hogy magától megmozduljon valaki, ha látja, hogy sokan szállnak fel, már ritkaságszámba megy.
"A történtek miatt kifejezzük sajnálatunkat, egyben bízunk benne, hogy a jövőben hasonló kellemetlenség nem fordul elő, és megelégedéssel veszi igénybe a vasúti szolgáltatásainkat."
2024. május elsején az aznapi utolsó Tapolca és Déli pályaudvar között közlekedő közvetlen vonattal utaztam a Balaton északi partján.
A vonatra a MÁV-START korlátlan számban értékesített kerékpárjegyet. Hiába volt külön kerékpárszállító kocsi a vonatban, az igények felülmúlták annak elméleti kapacitását. Tovább nehézséget jelentett, hogy a kocsit a téli, kora tavaszi időszakban a MÁV-START nem készítette fel a szezonra, így a kampók jó harmada egy filléres értékű hajlított drót hiányában használhatatlan volt a kocsiban (lásd a mellékelt kép). A kampók használhatatlan állapota rendeltetésszerű használat mellett következett be, nem rongálás eredménye. Már az is sokat segítene, ha a kampókat felső(bb) állásba sikerülne rögzíteni, mert így "leszakadtan" senkinek sem jók, ellenben az emiatt egymás mellett álló biciklik foglalják az ülő és állóhelyeket a 100% feletti kihasználtaságú vonaton.
A vonat Tapolcáról közel 20 perc késéssel indult, várva Győr felől a fél órát késő InterRegio vonatot. Az 5 ülőhelyes kocsi már Badacsonyban megtelt teljesen, a későbbi utasoknak már az állás vagy a földre ülés maradt opciónak. Tisztában vagyok azzal, hogy a dízeles szakasz 6 kocsinál hosszabb vonatokkal nem terhelhető, de a balatonfüredi stokkozás megoldása rendkívül sokat számítana kapacitásban, anélkül szerintem kezelhetetlen a nyári utasforgalom! Az utasok nagyrésze így is országbérletes volt, főleg annak diák változatával utazó és később még többen lesznek!
Balatonfüreden a mozdonycsere gyors volt, ellenben a vonat készrejelentése lassú, mert a kalauz néni telefonján az applikáció (ismét) lefagyott. Hiába van ilyan applikáció a mozdonyvezető és a kocsivizsgáló telefonján is, ők nem tudtak a kalauz néninek ebben érdemben segíteni. A forgalmi irodában tett látogatást követően kézzel állt neki a vonat felvételének, de addigra valaki rájött, hogy jobb lenne a "call centerrel" elkészíttetni a vonatterhelési kimutatást. Újabb út a forgalmi irodába és vissza... Ez tényleg gyors megoldás volt, kár, hogy nem rögtön ez jutott eszükbe, hiszen a vonat már egyszer készre volt jelentve Tapolcán "csak" a vonatatójármű adatait kellett valakinek cserélni. e közjáték tíz perc késést okozott.
Sajnos a vonat hat kocsijából négyben a WC nem működött az út során. Aligha mind ebben a körben hibásodott meg, de így is a vonatba sorozták őket. Nyilván nem volt helyettük más. Balatonfüred állomásról való továbbindulás előtt a diákmunkás jelezte a kalauznak, hogy "két helyen" emberi ürülék szennyezte be a vonatot. A nem működő WC-k és a zsúfoltság együttesen megtette a hatását. Némi mérlegelést követően a vonat így is elindult, nem remélvén, hogy Balatonfüreden volnának takarítók. A helyzetfelmérés során kiderült, hogy csak egy helyen történt szennyezés, az egyik kocsi hátsó peronján, a lezárt WC előtt. Ám sajnos a helyet kereső utasok a cipőjük talpán a következő kocsit is beszennyezték jól láthatóan és érezhetően. A kalauznéni végül lezárta a szennyezett peron melletti szakaszt, ezzel az átjárást is a vonat eleje és vége között. A többi szennyezett folyosói szakasz meg száradt és öntisztult. 40 perc késés lett az utazás végére.