Keresés

Részletes keresés

attus germanicus Creative Commons License 45 perce 0 0 348115

Olyan nagyon a kötelező szabályok se szoktak senkit motiválni. Ha EU-s pénzből épül egy beruházás, akkor igen, de amúgy, a kutyát nem érdekli. 

Előzmény: r1232 (348109)
trizs77 Creative Commons License 1 órája 0 0 348114

Mit ír ez ajánlás azokról akik nem teljesítik ?

Milyen büntetés van benne amit kötelező kiszabni az elmulasztókkal szemben?

 

 

Előzmény: altenberger (348101)
trizs77 Creative Commons License 1 órája 0 0 348113

Nem.

ez nem a repülőtér forgalma hanem az onnan/oda repülők forgalma.

Előzmény: toromon36 (348100)
attus germanicus Creative Commons License 1,5 órája 0 0 348112

Egy kormányhatározatot semmibe nem kerül egy másikkal felülírni. 

Előzmény: r1232 (348109)
toto92 Creative Commons License 1,5 órája 0 0 348111

Szerintem az Élessarokig megépülhetne a magasvasút.

 

Aztán minek?

Előzmény: altenberger (348101)
toto92 Creative Commons License 1,5 órája 0 0 348110

És nem lehet hozni egy másik kormányhatározatot ami pont a reptéri kisvasútnak felmentést ad?

Előzmény: r1232 (348109)
r1232 Creative Commons License 4 órája 0 0 348109

A kötelező szabályok azért valamennyire igen. De nem kell olyan messzire menni:

 

meglévő vasúti rendszerbe való illeszkedést magyar kormányhatározatok is előírják: a hatályos jogszabályok alapján új vasút építésekor annak átjárhatónak kell lennie a meglévő vasúti hálózattal.

Előzmény: attus germanicus (348103)
MXP--1991 Creative Commons License 4 órája 0 0 348108

És két három kisföldalatti a meghosszabbított szakaszon el tud vinni, egy vonatnyi reptéri utast, de erre a 3 járműre senki sem tud a további megállókban felszállni.  Ez nem zavar senkit ? Nyilván lehetne hosszabb állomások, hosszabb járművek, de erre nyilván nem lesz majd pénz.

Előzmény: altenberger (348106)
r1232 Creative Commons License 4 órája 0 0 348107

És még van egy negyedik hivatalos nyelv is, a rétoromán..

Előzmény: gallo (348075)
altenberger Creative Commons License 4 órája 0 0 348106

Nem nagyon áll meg útközben.

 

Amúgy próbáld megsaccolni a Reptér - Maxi Dubaj kb. egyenes (mert tudod, két pont között az a legrövidebb) útvonalat, úgy hogy a magasvasút pillérei is elférjenek.

 

A Maglódi út szerintem alkalmas rá, a villamos kiváltható.

Előzmény: Dreamy (348105)
Dreamy Creative Commons License 4 órája -1 2 348105

Az jó lenne, mert ott a 28-as és 37-es villamosra át tudnának szállni a repülőtérről érkezők, hogy megnézzék a piacot valamint a Népszínház utcai koloniát.

Előzmény: altenberger (348101)
morgó mh. Creative Commons License 4 órája 0 0 348104

Nem csak az adók, világszinten repülőgép-hiány van.

Előzmény: attus germanicus (348097)
attus germanicus Creative Commons License 5 órája 0 3 348103

Ezek az EU-s szabályok nagyjából nem érdekelnek senkit. 

Előzmény: altenberger (348101)
altenberger Creative Commons License 5 órája 0 1 348102
Előzmény: ÁsítóSárkány (348093)
altenberger Creative Commons License 5 órája 0 1 348101

https://www.portfolio.hu/ingatlan/20240429/magasvasut-budapesten-van-egy-kis-bokkeno-a-napvilagot-latott-tervvel-683341

 

Ilyesmikről írnak benne:

 

"2024. február 14-én állapodtak meg az Európai Unió tagállamai (így Magyarország is) közösen az európai egységes közlekedési hálózat új, kötelező paramétereiről. Ennek értelmében az évi 12 millió utasfőnél nagyobb forgalmat bonyolító repülőtereket 2040 végéig közvetlenül a távolsági vasúti hálózatba kell bekötni - az olyan szigetüzemű kínai félmegoldások, amikben most a magyar kormány ismét gondolkodni látszik, csak a 12 milliónál kisebb forgalmú repülőtereken elfogadhatóak."

 

"Magasvezetésben, külön tarifával komolyabb városrombolás nélkül legfeljebb csak Kőbánya-Kispestig tud eljutni a reptéri vasút. Ez egyszerre vetíti előre a belváros felé nemcsak az átszállási kényszert, hanem a mai, egy jeggyel használható közvetlen busznál bonyolultabb eljutást is."

 

Szerintem az Élessarokig megépülhetne a magasvasút.

toromon36 Creative Commons License 6 órája 0 0 348100
Előzmény: trizs77 (348074)
MXP--1991 Creative Commons License 6 órája 0 0 348099

Már nem, nálunk ezt extra profit adónak hívták, de tavaly óta környezetvédelmi adó lett az új neve. Ha megfelelő géped van Aribus Neo pl akkor csak 1900 Ft. Különben 3900.  

Előzmény: attus germanicus (348097)
attus germanicus Creative Commons License 7 órája 0 2 348098

Igazából a repülőterek tömegközlekedési ellátottsága Európában máshol se az utasszámok függvénye, ezzel Magyarország se lógna ki a sorból. Ez sokkal inkább egy társadalmi, politikai igény. És lehet, hogy neked nem szimpatikus, de azért a magyar társadalom egy jelentős részének pedig az. 

Előzmény: trizs77 (348085)
attus germanicus Creative Commons License 7 órája 0 0 348097

Ja, eléggé megemelték az adókat. A németek most emelték fel 15 euróra, Magyarországon 3.900 forint, ha jól emlékszem. És ez csak a közvetlen felszállási adó utasonként. 

Előzmény: morgó mh. (348094)
MXP--1991 Creative Commons License 7 órája 0 0 348096

Van azért..... még 4000 ért is néha néha.

Előzmény: morgó mh. (348094)
altenberger Creative Commons License 7 órája 0 1 348095

"Dél és Kelet Pestről repülnek"

 

+ Kelenföld (Dél Buda)

Tehát Budapest negyede! :-)

 

 

Előzmény: MXP--1991 (348091)
morgó mh. Creative Commons License 7 órája 0 2 348094

A 200E is tömve van utazókkal.

(Nem nagyon van már 6000 forintos repjegy.)

Előzmény: MXP--1991 (348091)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 7 órája 0 0 348093

Jellemző, hogy az utas vasútról, (akár InterCityről) repülőtérre és vissza fel sem merül :-/

(Igaz, a KÖKI középperonos fejlesztés mondjuk a debreceni vagy szegei IC utasainak tökmindegy lenne...)

Előzmény: MXP--1991 (348091)
altenberger Creative Commons License 7 órája 0 0 348092

Igazad van! Üzletileg nem érné meg senkinek, de közszolgáltatásként szívesen vennénk! :-)

Előzmény: MXP--1991 (348091)
MXP--1991 Creative Commons License 7 órája 0 0 348091

A 200E egy dolgozói járat, amely pluszban kiszolgálja azokat akik Dél és Kelet Pestről repülnek, meg azokat a honfitársainkat akik a 6000 Ft os repülőjegy mellé nem akarnak 2000 Ft os buszjegyet is venni ha már egyszer van berletuk. Senki sem fogja fejleszteni a 200 E buszokat, ha egyszer a 100 E hozza a bevételt. És ez igy is van jól. 

Előzmény: altenberger (348090)
altenberger Creative Commons License 7 órája -1 0 348090

Tehát 2032-ig jócskán megérné a 200E és a M3 átszállás komfortosítása! (középperonos átszállás)

Előzmény: MXP--1991 (348089)
MXP--1991 Creative Commons License 8 órája -1 0 348089

Jelenleg semmilyen vasút nem indokolt. De. Az állam nem véletlenül akarja megvásárolni a repülőteret. 2030-32 ig a maxi Dubaj mellet itt fog megvalósulni a legnagyobb építkezési beruházás. A reptér vásárlás lényege, hogy a " megfelelő nemzeti baráti" cégek legyenek a kivitelező. A jelenlegi tulajdonos egy éve beadta az engedélyeket, csak nem foglalkoznak vele. Előbb meg fog épülni az egyes terminál elé egy épület, és a Wizzair járatok egy része ide költözik. Utána kezdik a hármas terminál építkezést. Mire ez kész lesz 2032 re a jelenlegi 17 milliós évi utasszám 30 millió fölé nyomása lesz a cél. 30 millió feletti éves utasszám viszont már indokolni fogja a reptéri vasút jogosultságát, ha csak nem akarunk 3 percenként indítani a 100 as buszokat a csúcs terheléses időszakokban.

trizs77 Creative Commons License 8 órája -3 0 348088

Akkor marad közfelkiáltás mint jogi forma.

 

valaki bedob egy ötletet (Libegőt a Kucorgótól- Alberfalvára) a többiek ere fellelkesülnek és röpke 4=négy perc alatt megszavazzák.

 

 

Előzmény: Il Leone (348086)
MXP--1991 Creative Commons License 8 órája 0 4 348087

Én hetente repülők, a " fogadó bizottságok" ideje már elmúlt. Egy teli 240 utasból álló gépre jó ha kijön 20-30 ismerős összesen a 240 főre. A repülés ma már tömegközlekedés, olyan mint a busz vagy a villamos. Mindenki számára megfizethető árú olcsó utazás.

Előzmény: somytomy (348067)
Il Leone Creative Commons License 8 órája 0 0 348086

Nem tiltja semmi (még).

 

Viszont nem is tudod megmérni rendesen, mivel a mérési ponton nem fogod tudni eldönteni, hogy utas, vagy reptéri dolgozó az akit megszámoltál, de ezt is meg lehet oldani, csakhogy erre senki nem fog és akar áldozni egyetlen fillért sem, és munkaerőt is nagyon nehéz lenne rá összeszedni.

Előzmény: trizs77 (348085)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!