Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2004.08.21 0 0 126

Hehe, csak az a baj, hogy a shell kútnál is mol benzint veszel, asszem csak a v-power importált, de ha azt megveszed 300/literért csak azért, hogy a mollal kitolj, akkor meg is érdemled. ;-)

Én azt mondom: tűrjed birka a nyírást, márt úgysem tehetsz. ;-p

Előzmény: Bolerin (125)
Bolerin Creative Commons License 2004.05.10 0 0 125
Azt hiszem itt az ideje felujjítani ezt a topicot.
A mocskos Mol már húsz forintokkal akarja emelni az amúgy is a világ eggyik legdrágább benzinjét, vagyis a miénket.

Javaslom senki ne tankoljon MOL kútnál!!!
Van elég benzinkút, kerüljétek a MOL kutakat!!!

cyber.greg Creative Commons License 2003.06.09 0 0 124
A benzinárakba, úgy tűnik, belenyugodtak az emberek. (Már én se nyitnék ilyen topikot)

Most viszont a nyugdíjreform az aktuális blokádtéma a Lajtán túl...

Lokator Creative Commons License 2003.02.25 0 0 123
Hatvanhatmilliárd forintos nyereséget ért el Mol

A Mol csoport 66,3 milliárd forint adózás utáni eredményt ért el 2002-ben, szemben a 2001. évi 1,2 milliárd forintos nyereséggel. A nyereség meghaladja az elemzők által várt 60 milliárd forintos szintet. Az egy részvényre jutó nyereség egy év alatt 13 forintról 686 forintra nőtt 2002-ben. A nemzetközi pénzügyi szabvány (IFRS) szerinti konszolidált, nem auditált eredmény-kimutatás szerint a csoport árbevétele 1.159 milliárd forint volt, 1 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. A Mol-csoport működési költségei 7 százalékkal 1.112 milliárd forintra estek vissza. Ezen belül az anyagköltség 17 százalékkal 338 milliárd forintra csökkent, míg a személyi jellegű ráfordítások 2 százalékkal 73,9 milliárd forintra estek vissza. Az üzleti tevékenység eredménye így 57,8 milliárd forint volt, szemben a 2001 évi 3,2 milliárd forintos veszteséggel.

Előzmény: Lokator (121)
Mystic_HU Creative Commons License 2003.02.25 0 0 122
EZ AZÉRT MÁR MINDENNEK A TETEJE.

******************
Csütörtöktől drágulnak az üzemanyagok.

Február 27-én, csütörtökön 0 órától a motorbenzin fogyasztói árát literenként 2 forinttal, a gázolajét pedig 5 forinttal emeli a Mol Rt. - derül ki az olajtársaság [origo]-hoz eljuttatott közleményéből.

A Mol indoklása szerint az áremelést az elmúlt napokban tapasztalt kőolaj- és a kőolajtermék-jegyzésárak növekedése tette szükségessé. A kőolajtermékek közül a gázolaj volt az, aminek az ára a leginkább megemelkedett. Ennek fő oka, hogy tovább csökkentek az Egyesült Államokbeli készletek, ami miatt fokozódott az európai térségből származó import.

A nagykereskedelmi árak változása következtében a 2003. február 27. 0 órától érvényes fogyasztói árak az alábbiak:

EN 91 ólmozatlan benzin 239,50 Ft/l

EN 91 keverék benzin 242,50 Ft/l

ESZ 95 ólmozatlan benzin 242,50 Ft/l

ESZ 98 ólmozatlan benzin 251,50 Ft/l

Diesel gázolaj 223,00 Ft/l

Az egyes MOL-töltőállomások, illetve a más olajtársaságok által alkalmazott kútárak a MOL listaártól eltérhetnek.

[origo]

Lokator Creative Commons License 2002.08.14 0 0 121
Előzmény: Lokator (120)
Lokator Creative Commons License 2002.07.09 0 0 120
Lenne itten egy benzinaremeles, meg 2 cikk. En meg nem ertem:
"Az árváltozást a piaci jegyzésárak emelkedése mellett a forinttal szemben jelentősen dráguló dollár okozta. A forint/dollár árfolyam azért hat a motorbenzinek árára, mert a Mol Rt. beszerzéseit dollárban fizeti, míg az értékesítésnél a bevétel forintban érkezik."
Szerdán megint benzináremelés

"Közép-európai idő szerint fél kettő után az euró egysége 99,37 dollárcent volt a londoni bankközi piacon, 0,42 dollárcenttel drágább a hétfői késői New York-i árfolyamnál. Ez új kilenchavi mélypont volt a dollár szempontjából. " [es nem csak az euroval szemben alacsony a dollar, hanem a forinttal szemben is. Majusban voltam USA-ban, akkor 275-280 korul volt 1 USD, most 255 korul. Ez kb. 10% eses.]
Az euró ismét milliméterekre van a dollárparitástól

Itt valami nem franko. Magyarazza mar el nekem valaki.

Kosz, udv: L.

HJM Creative Commons License 2002.07.04 0 0 119
freeze flash Creative Commons License 2000.09.26 0 0 118
Sajnos nem... :-(((
Üdv
ff
Előzmény: lolka_bolka (117)
lolka_bolka Creative Commons License 2000.09.26 0 0 117
Amirol beszelunk amiatt ?

Lolka

Előzmény: freeze flash (116)
freeze flash Creative Commons License 2000.09.25 0 0 116
Én meg azt gondolom, így hajnaltájt, hogy:
- az alternatív technológiák sokkal messzebb járnak, mi azt mi gondolnánk
- az alternatív technológiák bevezetése senkinek sem érdeke/?????/, ergo: azok a társaságok, akiknek ilyen van a birtokában, mélyen kussolnak, mert amikor végjáték lesz, akkor ezt xxxx pénzért bírják eladni.

---most rohadtul rossz kedvem lett, ezért nem írok tovább, bocs......

lolka_bolka Creative Commons License 2000.09.25 0 0 115
Nem....
viszont azt tudom, hogy eleg szep eredmenyeket ertek mar el eddig hidrogen -nel hajtott autoknal, talan nemetorszagban mar ilyen tankolo allomas is van ha jol emlexem... (asszem az egyik deltaban lattam).

Lolka

Előzmény: BaSand (114)
BaSand Creative Commons License 2000.09.22 0 0 114
Kedves lolka_bolka !

HA a jelenlegi kormany, nem azzal foglalkozna, hogy a sajat zsebet tomje, hanem a nep joletenek felteteleit biztositsa, akkor mar most elkezdenenek arra kolteni, hogy sokkal tobb teret kapjanak az alternativ uzemanyaggal hajtott autok.

Köszönöm tárgyilagos, előítélettől mentes hozzászólásodat. Nem emlékszel véletlenül arra, hogy mi az a bioolaj?

De hat ilyenek a mi politikusaink, khm, azaz a jelenlegi kormany... (bar valoszinu egyik kormany sem a kornyezetvedelmet fogja szerepeltetni az elso helyeken, nagy kar, mert ha nem mi akkor majd gyerekeink, unokaink, meg a fold fog szivni....)

Abban a szívásban sajnos biztos vagyok. És ez független a bióolajtól is.

Előzmény: lolka_bolka (113)
lolka_bolka Creative Commons License 2000.09.22 0 0 113
Ez tetszik...
HA a jelenlegi kormany, nem azzal foglalkozna, hogy a sajat zsebet tomje, hanem a nep joletenek felteteleit biztositsa, akkor mar most elkezdenenek arra kolteni, hogy sokkal tobb teret kapjanak az alternativ uzemanyaggal hajtott autok. Igy viszont figyeljetek meg mi lesz. Elobb utobb szembe kell nezni ahogy a cikk iroja is irja azzal, hogy kesz vege nincs. Mi magyarok majd elkezdunk _akkor_ atallni, s valahol a sor vegen, az utolsok kozott tesszuk mindezt jo sok penzert. Ha most elkezdenenk, akkor az atallasra reg kesz lennenk, szerintem kisebb koltsegekkel (nem vagyok kozgazdasz, nem ertek hozza, esetleg ha valaki velemenyezne...) s a megszerzett tapasztalatokat tovabb-, el tudnank adni. De hat ilyenek a mi politikusaink, khm, azaz a jelenlegi kormany... (bar valoszinu egyik kormany sem a kornyezetvedelmet fogja szerepeltetni az elso helyeken, nagy kar, mert ha nem mi akkor majd gyerekeink, unokaink, meg a fold fog szivni....)

Lolka

Előzmény: BaSand (111)
freeze flash Creative Commons License 2000.09.20 0 0 112
Ezt most nekem mondod?
Aki a blokád ellen van?!
Az nem old meg semmit, csak két-három hónapra elodázza a -sajnos- szükséges emelést.
Anyázni meg nem kellene.

Üdv
ff

Előzmény: Aksi (107)
BaSand Creative Commons License 2000.09.20 0 0 111
Szerintem egy nagyon tanulságos cikk. Bemásolom.

Olajválság: még épp időben jött
A kormányok az engedékenység bűnébe esnek

Végh László
Szerző
Felküldve: 2000. szeptember 20.
7 . oldal

A napjainkban kibontakozó olajválság bár külsőségeiben hasonló, de
alapvetően más jellegű, mint az 1973 őszén és 1979-ben kirobbant
olajválságok. Az idősebbek még jól emlékezhetnek az 1973 őszén kitört
arab–izraeli háborúra és az Izrael támogatójának nyilvánított nyugati
országok ellen hirdetett arab olajembargóra. Az olajhiány a benzin- és
gázolajárak emelkedését vonta magával. Emiatt megkezdődött az
üzemanyag felvásárlása, ami tovább növelte a hiányt, ezáltal az árak még
magasabbra szöktek, amitől a pánik fokozódott, és így tovább. Az
öngerjesztő folyamat ahhoz vezetett, hogy 1973 őszén a nyersolaj ára a
hordónkénti 9 dollárról 36-ra emelkedett (1996-os árfolyamon
számolva). Ez az ár évekig tartható volt, sőt 1979-ben, a két nagy
olajtermelő, Irak és Irán háborúja során újabb olajárrobbanás sújtotta a
világgazdaságot, a nyersolaj ára hoszszabb időre hordónként 50 dollár
fölé kúszott. Az 1973-as és az 1979-es olajárrobbanás nem azért
következett be, mert nem volt elég olaj, hanem mert az olajforrások és
-tartalékok zöme egy helyen, a Perzsa-öböl körzetében található, és ez
bizonytalanná tehette a világ olajellátását.

A mostani áremelkedés viszont már annak a jele, hogy a világ
olajbányászata lehetőségeinek a határához közeledik. A gyorsan növekvő
világgazdaság olajszükséglete ez évtől fogva már nem vagy alig fedezhető.
A válság közvetlen oka az, hogy két évvel ezelőtt a távol-keleti gazdasági
válság miatt kevesebb olajra volt szükség, ezért az olaj világpiacán
túlkínálat keletkezett. Az árak 1998 végén hordónként 10 dollár körüli
értékre estek viszsza, ami ahhoz vezetett, hogy kevesebbet ruháztak be
az olajiparba, kevesebb új kutat fúrtak, és feladtak olyan olajmezőket,
amelyek túl drágán termeltek. Azóta viszont az olaj iránti kereslet a
világgazdaság gyors növekedése miatt folyamatosan nő, és az árak is
egyre emelkednek. Annyira, hogy mostanra a kereslet nem elégíthető ki.
A finomítók tartalékai világszerte a mélyponton vannak, és a hírek számos
helyen pánikszerű felvásárlásról szólnak. Jogos a feltevés, hogy a jelenlegi
35 dollár körüli olajárat sem az OPEC termelésnövelő határozatai, sem
az USA stratégiai tartalékainak a felszabadítása sem tudja letörni.
Hoszszabb távon, sőt akár már az idén is további komolyabb
áremelkedésre számíthatunk.

Józan becslések szerint – amelyek az ez évi olajválságot évekkel ezelőtt
megjósoló geológusoktól származnak – a világ 2005-ben éri el
olajtermelési képességének határát, ekkor jutunk el a termelés évenkénti
változását leíró haranggörbe csúcsára. A csúcsérték elérése után a világ
olajtermelése fokozatosan csökkenni fog. Azt mondhatjuk, hogy a
jelenlegi válság még éppen időben jött, ennek köszönhetően könnyebben
tudunk váltani. Az OPEC termelésének komolyabb növelése nem áll sem
az erre egyedül képes Szaúd-Arábia, sem

a nyugati országok érdekében, mivel ez nem hozhat hosszú távú
megoldást. Ha a világgazdaság növekedésével az olajtermelés még vagy
négy évig lépést tarthatott volna, akkor a csúcsteljesítmény elérése után a
meredek zuhanás teljes káoszba taszíthatta volna a világgazdaságot. Így
körülbelül egy évtizednyi idő áll a világgazdaság rendelkezésére, hogy
más vágányra álljon. 2010-ig nagyon komoly változások lesznek, ám
megjósolhatatlan, hogy pontosan milyenek.

Az emberek nem értik, miről van szó. Ha tudnák, mi a valódi helyzet,
akkor nem tiltakozásra, úttorlaszok építésére, hanem a hosszú távú
megoldások keresésére fordítanák energiáikat. Ugyanis az olajárak addig
fognak emelkedni, amíg a kereslet a kínálat szintjére nem csökken. Amint
a hetvenes években, az olajár a többszörösére is emelkedhet, mert a
keresletnek le kell csökkenie, mégpedig úgy, hogy bizonyos fogyasztók
lemondanak a kocsijukról, energiát emésztő vállalkozásukról.
Megbecsülhetjük, hogy az olajfogyasztásnak legalább 20 százalékkal kell
ahhoz csökkennie, hogy a világgazdaság hosszabb távon működőképes
maradhasson, mert akiknek valóban szükséges az olaj, azoknak juttatni
kell. A mentőautónak, a kenyereskocsinak és a tömegközlekedésnek
feltétlen szükséges az üzemanyag. A nagyvárosok közlekedési dugóiban
fuldokló autósok jó része meglenne kocsi nélkül is, főleg, ha jobb lesz a
tömegközlekedés.

A kormányok vétkesek, de nem abban, amivel a közvélemény vádolja
őket. A politikusok, tisztelet a kevés kivételnek, elfogadták a modern kor
dogmáit, miszerint a tudomány, a technika és a piaci erők mindenhatók,
és a homokba dugták a fejüket, amikor az olajkészletek kimerüléséről
esett szó. Ideje kimondani, hogy nem lesz több olaj, sőt még annyi sem,
amennyi most van, és ennek az óriási kihívásnak rövid időn belül meg kell
felelnünk. Nem szabad hagyni, hogy a jelenlegi, már nem sokáig
életképes termelési és fogyasztási rendszerek fenntartására fordítsuk az
erőforrásainkat. A kormányok többsége a tiltakozások hatására ezt az
utat választotta, ami csak növeli a bajt és a későbbi társadalmi
robbanások hevességét. Ráadásul az adott államot hátrányos helyzetbe
hozza azokkal az országokkal szemben, amelyek hozzálátnak a
pusztulásra ítélt termelési rendszerek átalakításához. Az ellenzékben
lévőknek együtt kell működniük a döntés felelősségét hordozó
kormányzatokkal. Mert lehet ugyan a kormányzatokat támadni, akár meg
is lehet őket buktatni, azonban ez semmit sem old meg. Ezzel nem lesz
több olaj, és az emberek újabb bűnbakokat fognak találni.

Tudomásul kell vennünk, hogy a jelenlegi életmód folytatására egyelőre
nincs több energia. Vannak ugyan hatalmas készletek nehézolajból,
olajpalából, olajhomokból, de ezek nehezen, drágán, komoly
környezetkárosítás árán és főleg hosszabb idő elteltével tárhatók csak fel.
Mivel a sarkvidéki jég az elhasznált fosszilis tüzelőanyagok, a szén, az olaj
és a gáz elégetése miatt máris olvadóban van, és a következő
évtizedekben emiatt is kiszámíthatatlan természeti csapások fenyegetnek,
a minden éghető eltüzelése csak még nagyobb katasztrófákhoz vezethet.
Ehelyett inkább takarékoskodnunk kell, és a természetes körfolyamatok
rendszeréhez illeszkedő mezőgazdasági és ipari termelési rendszereket
kell kialakítanunk. Ekkor

a civilizációnk fenntarthatóvá válik.

Nézzük meg, milyen tartalékaink lehetnek, milyen változások állnak
előttünk. A multinacionális vállalatok hatalmas távolságra lévő üzemei
között állandóan szállítani kell a részegységeket, félkész és
késztermékeket. Miért telepíti szét a multinacionális cég a gyárait? Az
olcsó munkaerő, a környezetvédelmi előírások enyhesége és a kapott
adókedvezmények miatt. Az állandó szállítás miatt a multik tevékenysége
nagyon energiaigényes. Ezért az olajválság kibontakozását a
multinacionális vállalatok sokaságának csődje kíséri majd. Csak azok
maradhatnak talpon, amelyeknél az energiaköltségek elenyészők, vagy
ahol valóban szükséges a határokon túlnyúló nemzetközi együttműködés.
Elsősorban az informatikával, kutatással-fejlesztéssel, távközléssel
foglalkozó multinacionális vállalkozások életképesek. A többieknek
gyökeresen át kell alakítaniuk termelési és értékesítési módszereiket.
Például az üdítőitalokkal foglalkozó cégeknek a sűrítmények és kivonatok
értékesítésére kell majd átáll

niuk, mert így megtakarítható a palackok előállításának, valamint a
szállítás költsége. A szénsavas italok készítéséhez visszatérhetünk az
autoszifon korszerűbb változataihoz. A gépkocsigyártók közül csak azok
maradnak piacképesek, amelyek száz kilométeren 3 liternél kevesebbet
fogyasztó népautók előállítására lesznek képesek. Válságba kerül a
autózásra építő iparágak és szolgáltatások sokasága, például a
megamarketek hálózata is, ugyanis az embereknek egyre kevesebb pénze
lesz arra, hogy kocsival járjanak vásárolni. A változások szinte
valamennyi ember munkáját érintik majd, mindenkinek alkalmazkodnia
kell az új követelményekhez.

Nem gondoljuk, hogy az ötven évvel ezelőtti életmód tér majd vissza. A
globalizálódó világ hatalmas tudományos-műszaki alapot teremtett ahhoz,
hogy komoly megrázkódtatások árán ugyan, de úgymond előre
meneküljünk. A fogyasztói társadalom összeroppanása nem tekinthető
elháríthatatlan csapásnak. Az átalakulás hatalmas alkotóenergiákat
szabadít fel, az életünk sokkal emberibbé, élhetőbbé válhat. A mai
hajszás fogyasztói életmód, amelyet a reklámokra, kereskedelmi
televíziókra épített, az emberektől mélységesen idegen értékeket hirdető
– ezért is fenntarthatatlan – rendszeren alapul, egyébként is összeomlana,
nem kár érte. A tudomány, a technika és a szellemi értékek felé forduló
ember nem egymást kizárók, hanem egymást erősítők. A világméretű
válságból való kilábalás alapvető eleme a fogyasztói társadalmak
humanizálása, a szellemi értékekre való nevelés, ezáltal az emberhez
méltó élet felmutatása. Ez a folyamat már a mostani olajválság
kirobbanása előtt beindult, beteljesítése egyben civilizációnk túlélésének is
kulcseleme.

upalong Creative Commons License 2000.09.20 0 0 110
Na most nem azért, de amit én leírtam arra nincs reakció?
OFF:
Épp most mondja a TV-ben a hölgy: "Én ugyan nem tudok semmit a számítógépekről meg az interfészekről..."
Én viszont blokádot fogok tartani a sok sikerember ellen akiknek ilyen televízíókhoz bármilyen közük van...
ON: Arról miért nem pofázunk, hogy nekem is két márkába kerül a benzin pedig hol vagyok én egy német kamionoshoz...
lolka_bolka Creative Commons License 2000.09.19 0 0 109
Ezzel az egesszel szeritnem csak az a baj, hogy nem csak a benzinrol van itt szo hanem _minden_masrol_is_. Egyebkent ha jol tudom, a 250 Ft -os benzin egy resze megy a kornyezetvedelmi miniszteriumhoz, egy resze a kozlekedesugyihez, stb... Azt tudom, hogy rengeteg fele oszlik szet, de ez meg mindig nem indokol semmit. Vagy legyen ennyi a benzin, de akkor ne legyen sulyado.
Asszem freeze flash eleg pontosan leirta, hogy milyen sok szart kell meg fizetnunk, de nem csak itt hanem mindenhol ez van.
Nezzuk pl az autopalyadijat. Elmult 50 ev, adoztunk rendesen, s ebbol felepitettek az autopalyat. Most fizetjuk a dijat is meg adozunk is az utan amir mar egyszer reg kifizettunk. Az utak helyzetet mindenki jol latja, ugy szar mind ahogy van. Allitolag valam 1xxx milliard!!! forint kene a kozlekedesre! Ebbol szerintem kb 3-500milliardot ra is forditanak, a tobbi szokas szerint megy zsebre.
Leegett a BS, ugyan nem volt ra biztositas, ezt az allamnak a koltsegvetesbol kellett volna hat megoldania, de mert tudtak, hogy a magyaroknak, (fokent a budapestieknek) ez milyen sokat jelent, kifizettettek veluk ujra. (lasd adod 1% -a, elmeletileg erre nem lehetett volna befizetni). Az a baj, hogy a kormany mindent ugy ertelmez ahogy akar. HA szo szerint mert neki ugy jo akkor azert, ha nem szo szerint, akkor meg csak ertelmezes kerdese. Tenyleg birkak vagyunk, jo lenne tenyleg egy bekes tuntetes es demonstracio, de nem az egesz varos, vagy varosok lezarasaval. Mi lenne, ha pl csak ferihegyet zarnak le ? Az is eleg nagy ervagas....

Mellekesen, 36 stadion felujitasara van minden stadionnak egyesevel 300m forint, egeszsegugyre, _OKTATASRA_ nincs. Eddig is sokat nyeltunk a bosszanto szamomra az, hogy most mar ugy csinaljak a fiuk, annyira nyiltan, hogy meg be is valljak, s el is mondjak, kozben pedig europat uvoltoznek, hogy ez igy van, ez a ti erdekeiteket szolgalja. Kozben pedig rohad szet az egesz orszag, emberek mennek tonkre anyagilag idegileg, de a lenyeg, hogy viktor ma este is jol fog lakni.

Lolka

BaSand Creative Commons License 2000.09.19 0 0 108
És mi az, hogy hatósági engedéllyel???!!! A kormány, és az államhatalom saját maga ellen ad ki engedélyt???!!! Eeeez, igeeeen. Ez ám a demokrácia... Vagy csak a parasztvakítás?

Ez nem parasztvakítás, hanem téves információ. Nem kell engedély. Bejelentési kötelesség van, ami nem egyenlő az engedélykéréssel.

Előzmény: freeze flash (106)
Aksi Creative Commons License 2000.09.19 0 0 107
Anyadat blokadoljad a hetvegen!
freeze flash Creative Commons License 2000.09.19 0 0 106
Hi!

"Az ország több helyén már létrejöttek azok a csoportok, amelyek rendőrségi engedéllyel a birtokukban bármikor akcióba léphetnek. Mind a taxisok, mind az árufuvarozók között létrejöttek már azok a csoportok, amelyek a hét végén eldöntötték: ha a kormány nem hajlandó a velük való megegyezésre, akkor "a francia események" megismétlődhetnek, immár Magyarországon."
Na, ezek a csoportok lazán, bő nyállal, ha előtte öblögettek hipermangánnal....
Miért a lakosságot akarják megint szívatni???!!! Mert a kormány előbb-utóbb megsajnálja szegény hülyéket, akik még élelmet sem tudnak venni?!

És mi az, hogy hatósági engedéllyel???!!! A kormány, és az államhatalom saját maga ellen ad ki engedélyt???!!! Eeeez, igeeeen. Ez ám a demokrácia... Vagy csak a parasztvakítás?
Halál komolyan mondom, ha engem most bármiben korlátozni próbálnak, és ne adj' Isten nem tudok a gyerekeimnek enni adni, mert nem vagyok egy spájzolós típus, vagy nem tudok elmenni oda, ahova _akarok_, akkor nekiállok ámokfutni. Remélem, több ember is így gondolja. Vagy az lenne a megoldás, hogy most zuhanjak el a Corába, vagy akárhova, és kéthavi készletet nyomjak be a konyhába????!!! Hát nem! :-O
Nem az anyagiak miatt, de szeretek mindig mindenből frisset venni. És általában műxik is.
Kivéve, ha egy kosár barom nekiáll a saját vélt érdekeit védelmezni.
Ne magyarázzátok meg nekem, hogy engem zavar a benzinár, mert nem zavar, ellentétben ezzel a hőbörgéssel. Tiszta érdekcsoport-politika az egész.
Mi a fenéért nem az arab olajsejkek palotái előtt sztrájkolnak ezek az önfeláldozó, engem megvédeni akaró, jótét lélek fuvarozók???!!!

Üdv
ff

Előzmény: gitaros (105)
gitaros Creative Commons License 2000.09.19 0 0 105
Blokádfenyegetés Magyarországon ... Belpol
szeptember 19. 8:35

[Magyar Hírlap] Elképzelhető, hogy már a hét végén eltorlaszolják az utakat a magyar közúti szolgáltatók - értesült a Magyar Hírlap. Az ország több helyén már létrejöttek azok a csoportok, amelyek rendőrségi engedéllyel a birtokukban bármikor akcióba léphetnek. Mind a taxisok, mind az árufuvarozók között létrejöttek már azok a csoportok, amelyek a hét végén eldöntötték: ha a kormány nem hajlandó a velük való megegyezésre, akkor "a francia események" megismétlődhetnek, immár Magyarországon. Több helyen máris beszerezték a megmozdulásokhoz szükséges rendőrségi engedélyeket. A szombati részleges tárgyalási sikerek ellenére a személyszállításban és az árufuvarozásban érdekelt vállalkozók ugyanis nem elégedtek meg a szombati tárgyalások eredményével. (Eszerint a kormány nem emeli a jövő évben a jövedéki adót, amíg az olaj világpiaci ára 25 dollár felett van hordónként.) Ragaszkodnak a közteher mértékének csökkentéséhez, és ahhoz, hogy visszaigényelhessék a jövedéki adó legalább negyedét. Horváth Pál, a szombati tárgyalásokon részt vett hat szállítási érdekképviselet egyikének, a Fuvarozók Országos Demokratikus Szövetségének elnöke megerősítette: bizonyos szerveződések máris készen állnak. Hétfőn késő délután tíz- éves csúcsot döntött a Brent, a londoni nyersolaj határidős ára (34,65 dollár) immár meghaladja az OPEC szeptember 10-ei termelésemelési döntése előtti szintet. A New York-i árupiacon ugyancsak tízéves csúcsot döntött az olajár, októberi lekötésre 36,75 dollárra erősödött

pocista Creative Commons License 2000.09.17 0 0 104
Lehet, hogy elkerülte a figyelmemet, de mintha még mindig nem magyarázta volna meg senki, hogy mi indokolja az állam kb. 50%-kal nagyobb ÁFA bevételét 1 liter üzemanyagon, a másfél évvel ezelőtti állapothoz képest.
Esetleg, ha valaki...

Más.
Nem feltétlenül ezzel a kormánnyal van bajom.
Eléggé elterjedt szokás részükről, hogy sík hülyének nézik az embereket. Ez pedig igen bosszantó. Egy régebbi üzemanyagár-emelés (és régebbi kormány) alkalmával indokolt úgy egy illetékes elvtárs/úr, hogy azért szükséges emelni, mert már a szomszédos országokból is ide járnak tankolni, olyan olcsók vagyunk...
Micsoda szörnyűség!!
Gondoljunk bele: akármilyen rendszerben, gazdasági helyzetben melyik országnak nem éri meg(Észak-Korea, Kuba és még néhány kivételével)
, hogy olyan termékből adjon el minél többet, amely fogyasztói árában az adótartalom 7x%, a dollárban fizetendő nyersanyag ár 1x% ??!
Az lett volna (lenne) a jó, ha Patagóniától Grönlandig mindenki ide járt volna (járna) naftáért.

Szerintem csodálatos indoklásokban soha nem lesz hiány, csak általában nagyon kilóg a lóláb.

Azoknak, akik felvetették, hogy spórolni kellene az olajjal, van némi igazuk. De ha végig gondoljuk, hogy ha 25%-kal csökkenne a világ olaj szükséglete akkor nem 80, hanem 106 évre lennének elegendőek a készletek (eléggé egyszerüsített számítással). Ez sem épp szívderítő perspektíva. A megoldás mindenképp alternatív energiaforrások felkutatása, kidolgozása. Egyes vélemények szerint a világ olaj ipara igyekszik csírájában elfojtani az ígéretes próbálkozásokat. Előbb-utóbb azért csak bele törik a bicskájuk... :)

Üdv.: p.

ToM Creative Commons License 2000.09.17 0 0 103
zizi jól látod... :-(
zizi Creative Commons License 2000.09.16 0 0 102
nevetséges ! ha 25$ felett marad, akkor minden fogyasztó rosszul jár, mert drága, ha az alá csökken, akkor megemelik az adótartalmat és azért nem lehet megfizetni. a hülye polgár nem látja, hogy megint palira veszik. a 10 millió nyereség meg egy nesze semmi, fogd meg jól. tegye fel a kezét az a kisvállalkozó, akinek van 10 milla nyeresége egy évben ! várom a jelentkezéseket...
Előzmény: BaSand (101)
BaSand Creative Commons License 2000.09.16 0 0 101
Befagyasztják a benzin jövedéki adóját ...

[MTI] Nem emelkedik az üzemanyagokat terhelő jövedéki adó mértéke mindaddig, amíg az olaj világpiaci ára hordónként 25 dollár felett van - állapodtak meg a kormány és a fuvarozók képviselői szombati egyeztetésükön. A megbeszélésen nem született egyezség a jövedéki adó visszaigénylés lehetőségének megteremtésére, illetve az olajválság miatt nehéz helyzetbe került vállalkozók támogatására szolgáló krízisalap ügyében. A kormány képviselői - Matolcsy György gazdasági miniszter és Nógrádi László, a közlekedési tárca vezetője - egy 300 millió forintos alapra tett javaslatot, azonban a fuvarozók 5 milliárd forintot kértek erre a célra. Nógrádi László közölte: jövőre a kis- és középvállalkozásoknak nyereségük első 10 millió forintja után nem kell adót fizetniük, ha ezt az összeget beruházásra fordítják; ez a kedvezmény gépjárművásárlásra is kiterjed.

ToM Creative Commons License 2000.09.16 0 0 100
Igazad van, de tavaly azt hiszem, amikor a béka feneke alá süllyedtek az árak a BUX-on, azt kiabálta mindenki, hogy mennyi pénzt vesztett.
Biztos, hogy vesztettek pl a határidős ügyleteken, de akinek csak részvényei vannak, az miért vesztett? Mert ilyenkor mindenki meg akar szabadulni a részvényeitől akár ráfizetéssel is, de hogy miért, azt nem értem. Ilyenkor várni kell és a BUX esetében is így volt, pár hónap múlva meg topon volt.
Fastnet Creative Commons License 2000.09.16 0 0 99
ToM(97): "Az a baj, hogy a tőzsdéken idegbetegek játszanak miliárdokkal, és amint a legkisebb rossz hírt meghallják, elkezdenek rohanni a másik irányba, a sok birka meg megy utánuk, mert ugye amit a nagyok csinálnak, az nem lehet rossz alapon (a csorda ösztön), és így felverik az árakat."

Az idegbetegek altalaban eleg hamar elvesztik a gatyajukat is a tozsden. Akik milliardokat menedzselnek azoknak altalaban eleg profik, tovabba kutya kotelesseguk azonnal reagalni a piaci helyzet valtozasara. Ha ezt nem teszik nemcsak a rajuk bizott penzt vesztik el hanem rossz esetben be is perelik oket kotelessegmulasztas miatt.

Ha jol ertem az allitasod masik felevel a tozsdepszichologiara panaszkodsz. Nos a tozsde mindig is arrol szolt, hogy ki kell talalni, hogy a tobbiek mire erteklnek egy adott arut/reszvenyt. Lehet, hogy te szeretsz szellel szemben pislogni de, hogy abbol nem lehet penzt csinalni az eleg egyertelmu.

Előzmény: ToM (98)
ToM Creative Commons License 2000.09.16 0 0 98
A mostani helyzet az 1973-as olajárrobanáshoz hasonló. Azután eltelt egy kis idő és minden visszaállt. Szakemberek szerint a mostani emelt szintű kitermelési ráták mellett kb 80 évig elég a kőolaj. Úgyhogy ez most nem lehet közvetlen kiváltó ok.
Az a baj, hogy a tőzsdéken idegbetegek játszanak miliárdokkal, és amint a legkisebb rossz hírt meghallják, elkezdenek rohanni a másik irányba, a sok birka meg megy utánuk, mert ugye amit a nagyok csinálnak, az nem lehet rossz alapon (a csorda ösztön), és így felverik az árakat.
Egy bizonyos szint fölé meg nem nagyon emelhetik az olajárakat, mert az olyan szinten befolyásolja a gazdaságot, hogy ellehetetlenülne. A társadalom meg már a mostani ár miatt is lázad, lásd Ny.Európa.
kavore Creative Commons License 2000.09.16 0 0 97
Tom: az olaj egyre csak fogy és fogy, az ára pedig az idők során folyamatosan emelkedik (bár néha ingadozhat, mint pl. most). Pár év múlva akár a mostani (magasnak tartott) szint fölé is emelkedhet. Akkor mi lesz?

Amúgy a magas árakra egyféleképpen lehet csak reagálni: kevesebb fogyasztással.

Előzmény: ToM (96)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!