A Magyar Autóklub próbapert indított a Gazdasági Versenyhivatal ellen a MOL árképzzése miatt. A per során a tisztességes gazdálkodás és ármegállapítás kérdését boncolgatták.
A MAK keresete azon a tényen alapult, hogy a MOL üzemanyag forgalmazása során olyan árakat állapít meg a nagy- és kiskereskedelemben egyaránt, melyeknek valódi ráfordításaihoz semmi köze. Azaz vasúti költséget számol vezetéken érkezett benzinért (kőolajért!), amit nem a nyugati tőzsdén vásárolt, de annak árával számolt. Nem kész benzint, hanem olcsóbb orosz vagy hazai kőolajból -a nyugati munkabérköltség 1/5-é-ért itthon előállított terméket forgalmaz. Ezt úgy számítja, mintha a nyugati tőzsdén kész benzint venne és vasúton szállítaná haza. A MOL ebben a földrajzi környezetben kizárólagos kőolaj lepárlási lehetőséggel rendelkezik, ezért nem mindegy, hogyan alakítja ki árait saját hasznára és a fogyasztók kárára.
A pert az Autóklub megnyerte! Ezen ítéletnek rendkívüli a jelentősége. A Legfelsőbb Bíróság ítéletében kihagsúlyozta, hogy a MOL árképzése mekkora hatást gyakorol az egész magyar gazdaságra. Mi magyar állampolgárok, autósok és autó nélküliek egyaránt azt hihetnénk, hogy a 2003. november 26-án hozott ítélet, melyről az ország legnagyobb civil szervezetének lapjából, az Autósélet 2004. januári számából vehettünk tudomást, megrengeti az országot. (Bizony meg kéne rengetnie gazdasági életünket!) Ezzel szemben - egyetlen tv-adó aznap esti híradóján kívül - sem az elektronikus, sem az írott sajtó egy szónyi, vonásnyi figyelemre sem méltatta a hírt mind a mai napig. Így a média hallgatásával maga is hozzájárult ahhoz, hogy az ügy elkendőződjön, az eljárás elhúzódjon. Mi pedig tovább fizetjük a térség legmagasabb árát nem csak benzinben, de a kenyérben, ruhában és minden másban. Kinek az érdeke ez? Vajon hány magyar nagy- és kisrészvényese lehet a MOL-nak és milyen százalékarányban, akik nyereséget könyvelhetnek el maguknak? Vajon megéri-e az ország (tízmillió ember) gazdasági helyzetét akár a legcsekélyebb mértékben is rontani (hagyni) kevesek tisztességtelen hasznáért?
2003-ban a MOL története legnagyobb nyereségét érte el.
A mai sajtó és internet publikációk rámutattak a dolog lényegére, és már megértettem a rezgő bugyiban nyilatkozó szóvivő hölgy lekiállapotát is.
A MOL - nevével ellentétben- vajmi kevéssé magyar, sokkal inkább francia. Mint az AKA Rt, amelyik az M5 -n szedte ki a magyarok zsebéből a forintokat. A cég háromnevű gazdasági igazgatója nem a Dunaparton szerezte közgazdászi diplomáját, sokkal inkább Párizsban.
Én a foci-biznisz miatt másnaptól nem tankolok a MOL-nál. Tudom, hogy ez nem rendíti meg a céget, meghogy a nagyker tőlük van a többihez is, de vásároljon náluk a Gojkó Mitic, és éljenek abból a kisker árrésből.
A magyar állam részesedése a MOL -ban 25 %, evvel persze még beleszólhat a mindenkori kormánypárti vezérigazgató személyébe, - és utána kuss. Azt hiszem, hogy a francia befektetőknél jobban kevés náció zsigereli ki a magyarokat - igaz ők mindezt csendben, mondhatni franciás eleganciával teszik.
A DÉMÁSZ (97 % francia tulajdon) ma jelentette be, hogy két vadi új (még garanciális) gázmotorját az év végén leselejtezte, -300 milla adóalapcsökkentő veszteség - de semmi aggály, az idén újra aktiválja. Igaz kisebb az idei adókulcs.
Nyilván csak a kiskereskedői hálózattal, a shopjaival és a kenőanyagaival szemben érdemes bojkottot csinálni. De én ezen már régen túl vagyok a vérforraló kiszolgálás miatt.
Az igazi az lenne,de pár évig még aligha tehetem meg... Viszont a MOL-kutak bojkottja azért véleménnyílvánítás. És szeretném ha tudnák, hogy nem szeretem őket...
(Nem is gondoltam,hogy most majd megrendítő erejü gazdasági csapást mérek a MOL-ra... :)
a ZULLU
Az az igazság, hogy ha máshol tankolsz, akkor is a MOL-t támogatod, mert ő szállítja a benzint a többinek is( vagy nem ? ). Úgy tudod bojkottálni biztosan, ha leteszed az autót, vagy külföldre mész tankolni.
Miért nem kérdezi meg senki, hogy a Rönó mé nem támogassa kiemelkedő összeggel Fakertész Zsolt.
Nekik üzletileg nem éri meg az ország egyik legnagyobb dealer-ének támogatása ??!
Akkor ezt miért várod el a MOL-tól, miután alapvetően fontos változásról sem tájékoztatják?
Fejőstehénnek nézték a MOL-t, akivel mindent meg lehet tenni. Ez több, mint sértő.
A MOL-t különben évek óta bojkottálom, de elsősorban a nem kielégítő minőségük miatt. Nekem az Aral-ÖMV páros jött be, ebből mostanra csak ÖMV maradt ugye.
Baumgartnernél egy kicsit csodálkoztam - mert azért egy F1 autón elhelyezett reklámot sokan látnak...
A magyar focinál nem csodálkoztam - mert a jelenlegi helyzetben nem igazán reklámhordozók...
Viszont az, hogy az olimpiai csapattól is megvonják a támogatást - azt már enyhén szólva furcsállom. Az olimpiákon mindig jól szerepelnek a magyarok (a lakosság számához mérten különösen). Az összeg egy MOL-méretű cégnél pitiáner. Vajon mi van a háttérben? Politika? Vagy gazdasági problémák? Ha jelentősen zuhannának a MOL részvények nem csodálkoznék. Igy csak egyet tehetek: elkerülöm a MOL-kutakat. Egyébként is rossz tapasztalataim vannak: udvariatlanok, de a borravalót elvárják...
Egy bojkot célja nem a gazdaság padlóra tétele, hanem az adott cég úgymond "jobb belátásra térítése". Így általában rövidtávú, de hatékony, államgazdaság szinten kevés kárt okoz (vagy éppen hasznot: lásd Győri keksz). Ha viszont ez sikerül, akkor az itthon maradt, illetve magyar sportba fektetett pénz előbb-utóbb nekünk okoz majd örömet, és talán hasznot is. Ezért személy szerint egyetértek a bojkottal, és csatlakozom hozzá. Szerencsére nálunk van OMV kút.
A pestiek ill. a látogatottabb üdülőhelyeken lakók könnyen bojkottálnak. De az országban egy csomó helyen csak Mol-kút van. Onnan tudom, hogy OMV-nél szeretünk tankolni, de nem igazán lehet mindenütt.
Üzletileg érthető, hogy a MOL támogatja a horvát labdarúgást. Az INA-ban meglévő 25%-os részesedése évente kb. 8.5 Milliárd Ft tiszta nyereséget hoz. Tehát ez nem tisztán a sport támogatása, hanem a terjeszkedés, üzletszerzés egyik módja.
Az egy más kérdés, hogy nálunk is "jó helyen" lett volna ez a pénz, s hogy felháborítja az embereket, hogy miért viszi külföldre a MOL.
Csakhát ez üzlet, tarthatjuk magyartalannak, árulónak, gusztustalannak a MOL-t, attól még őket továbbra is az fogja érdekelni, hogy minél eredményesebb legyen a cég.
A Baumgartner ügyet nem ismerem annyira részleteiben, de úgy tűnik, hogy a MOL, illetve Baumgartner menedzserének felelőssége, hogy így alakult. Ha az eredeti MOL szándéknyilatkozat azt mondta ki, hogy ha megy a Jordanhoz a srác akkor adunk ennyi pénzt, sa ő a Minardihoz ment, akkor a menedszerének ezt előre le kellett volna zsirozni a MOL-lal, nem a papírok aláírása után menni kuncsorogni.
Eddíg 99%-ban MOL kútnál tankoltam. Ezekután ez 0%-ra fog változni.
Természetesen a MOL vezetés szíve joga, hogy támogatja-e a magyar F1-et, nekem meg az, hogy a MOL-t támogatom-e.
Legalább ne tettek volna ígéretet.
Szégyen, amit a MOL művel. Nagyon jól tudta mibe vág bele, most pedig mondvacsinált indokokkal kihátrál. Még jó, hogy nem szabták feltételül a Forma 1-es győzelmet.
Remélem a Szórád és a többi nagyokos most rendkívül büszkék magukra és otthon élvezkednek, milyen jól megvezették a Baumgartnert és az országot.
Kívánok nekik sok nagy bukást és a MOL-nak egy jó kiadós veszteséget.
A kormánynak jó húzása volt a 12%-os gázáremelés. A MOL-t jó kis dilemma elé állították,
vagy állja a veszteséget vagy adja el a gázüzletágat az államnak. Ez utóbbit valószinüleg
nem fogja megtenni, hiszen a gázárat egy pár év múlva liberalizálni kell és a piac valószinüleg
megéri az ideiglenes veszteséget.
Magam nem vagyok Fidesz-párti, de a gázár fékentartása jól jött (gázzal fűtünk és a MOL-részvényeket már tavaly eladtam.